گزارش کارورزی تمرین دبیری (2)طراحی فعالیت ها دبیری شیمی. گزارش کارورزی تمرین دبیری (2)طراحی فعالیت
مرجع ترجمه و نشر علوم مهندسی صنایع شامل مقالات ترجمه شده و فارسی، کتاب‌ها، نرم‌افزارها، پاورپوینت، پرسشنامه‌های استاندارد، معرفی کتاب‌های مدیریت و مهندسی صنایع، ...
گزارش کارورزی تمرین دبیری (2)طراحی فعالیت ها دبیری شیمی. گزارش کارورزی تمرین دبیری (2)طراحی فعالیت
ساعت | بازدید : 667 | نویسنده : فایل کده | ( نظرات )
گزارش کارورزی تمرین دبیری (2)طراحی فعالیت ها دبیری شیمی.

گزارش کارورزی تمرین دبیری (2)طراحی فعالیت ها دبیری شیمی.

گزارش کارورزی تمرین دبیری (2)طراحی فعالیت هادبیری شیمی

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 34

 

 

 

 

مقدمـه

معلم امانت داری است كه امانت او غیر از همه امانت هاست، انسان امانت اوست.

امام خمینی(ره)

 

برای آماده سازی یک فرد برای شغل معلمی، که شغل انبیاء است، مراحل مختلفی را باید پیمود. در این مسیر تأثیر واحدهای عملی در کنار دروس تئوری نقش به سزایی دارد. از جمله ی این واحدهای عملی کارورزی می باشد که شخص را به اوج قله ای می رساند که در آنجا فرد آمادگی پرورش صحیح اشخاص را می یابد؛ لذا کارورزی بهترین مقدمه برای معلمی است. درواقع کارورزی به مثابه بالارفتن از نردبانی است که در گودالی ژرف و تاریک گذاشته شده و تصمیم داریم از پلکان آن بالا رفته و به روشنی و اوج قله دست یابیم. بالارفتن از این نردبان برای سلامت رسیدن به قله مستلزم طی کردن یک به یک پلکان نردبان است. پلکان را باید یکی پس از دیگری درنوردیم. هر پله ای را که پشت سر بگذاریم آشناییمان با نردبان بیشتر شده و ایمنی و اطمینانی که در اولین گام حس کرده بودیم قوت می گیرد و لحظه به لحظه به فضای روشن تری می رسیم. حال اگر تصور کنیم که می توان پله ها را یک در میان پیمود و یا به یک باره به آخرین پله برسیم سخت در اشتباهیم؛ چرا که زود خسته خواهیم شد و به نفس نفس خواهیم افتاد. بعید نیست که بر اثر شتاب هم پایمان به مانع برخورد کند یا پله ی زیر پایمان بشکند و سرنگون شویم. پس راه عاقلانه آن است که با شیوه ای درست و سنجیده از پله ای به پله ای دیگر برویم.

پله اول را با عنوان کارورزی یک پشت سرگذاشتیم و اکنون بر سر پله ی دوم هستیم تا با طراحی فعالیت های یادگیری آن را نیز پیموده و به پله بعد نایل شویم تا سرانجام به مرحله استادکار ماهر برسیم و با اطمینان خاطر روانه کلاس های درس بشویم.

فعالیت های یادگیری، فرصت هایی برای کسب تجربیات مستقیم، ارزیابی و بازاندیشی درباره ی یادگیری است.

انواع فعالیت های یادگیری که می توان به آن ها اشاره کرد، عبارتند از: درگیری تحصیلی، مرور مباحث، سنجش آموخته ها، یادگیری مشارکتی، مهارت های تفکر، طراحی تکلیف جهت رفع بدفهمی ها و عقب ماندگی تحصیلی و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان.

در طراحی، اجرا و ارزیابی فعالیت های یادگیری این نکته مهم است که دانشجوی کارورزی با این حقیقت رو به رو شود که بسیاری از مسائل تعلیم و تربیت، پیچیده و به هم پیوسته اند. از این رو فرصت های یادگیری تدارک دیده شده در کارورزی 2 ، به دنبال آن است تا دانشجویان را در معرض دانش کاربردی قرار دهد. آنچه مهم است اینست که دانشجویان در فعالیت های یادگیری انتخاب شده، درگیر شوند و در صورت لزوم مسائل مختلف آموزشی را از ابعاد مختلف و زوایای گوناگون ببیند و در تمرین دبیری، ملزم شوند برای انجام هر فعالیت یادگیری، به تدوین برنامه، مشخص کردن نحوه اجرای آن فعالیت و نیز ارزیابی آن بپردازند و با بازاندیشی درباره فعالیت یادگیری، علت موفقیت یا عدم موفقیت خود را بیابند و در صورت نیاز مجددا به تدوین، اجرا و ارزیابی برنامه بپردازند.

 



جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید





|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
4kia.ir
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وب سایت در خبرنامه وب سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فایل کده و آدرس filecompartment.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1344
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 97
:: بازدید هفته : 210
:: بازدید ماه : 616
:: بازدید سال : 4206
:: بازدید کلی : 115237